قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا، رویارویی احتمالی بارسلونا و رئال در فینال
نوشته شده توسط : breketid

پل برایتنر، ملی پوش پیشین آلمان قرعه‌کشی را انجام داد

بارسلونا و رئال مادرید دو تیم قدرتمند اروپا تا مرحله فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با هم روبرو نخواهند شد.

قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز (۱۶ مارس) در نیون سوئیس مقر یوفا برگزار شد و ۸ تیم صعود کننده رقبای خود را شناختند.

پل برایتنر، ملی پوش پیشین آلمان که با این تیم در سال ۱۹۷۴ قهرمان جام جهانی شده قرعه‌کشی را انجام داد.

رئال مادرید، صدرنشین کنونی لالیگا، با قرعه نسبتا آسانی مواجه شد و برای صعود به نیمه نهایی بایستی با تیم آپوئل نماینده قبرس روبرو شود که برای نخستین بار تا این مرحله بالا آمده است.

بایرن مونیخ آلمان نیز که از شانس‌های جدی قهرمانی امسال است نیز به نظر می رسد کار سختی پیش رو ندارد. این تیم برای صعود باید مارسی را از سر راه بردارد که در لیگ فرانسه وضعیت خوبی ندارد.

در دشوارترین قرعه بارسلونای اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی، باید با آث میلان ایتالیا روبرو شود که صدرنشین سری‌آ است و از زلاتان ابراهیموویچ ، بازیکن پیشین بارسلونا، و روبینیوی برزیلی سود می‌برد. این دو تیم در مرحله گروهی همین رقابتها همگروه بودند که بارسلونا بازی رفت را ۲-۳ برد و بازی برگشت ۲-۲ مساوی شد.

اما چلسی انگلستان که با دشواری زیاد و تحولات بسیار خود را به این مرحله رسانده نیز خوش شانس بود که از رویارویی با بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ مصون ماند و حریف بنفیکای پرتغال شد.

شاید مهمترین نتیجه قرعه‌کشی امروز برای علاقمندان فوتبال، رویارویی احتمالی دو غول بزرگ فوتبال اروپا و جهان یعنی بارسلونا و رئال مادرید در فینال این مسابقات باشد.

دروگبا

چلسی با دشواری زیاد و تحولات بسیار خود را به مرحله یک چهارم نهایی رسانده است

طبق قرعه کشی انجام شده در مرحله نیمه نهایی، برنده دیدارهای رئال مادرید-آپوئل و بایرن مونیخ-مارسی با یکدیگر مسابقه خواهند داد و برنده‌های دو دیدار دیگر یعنی چلسی-بنفیکا و میلان –بارسلونا با هم روبرو خواهند شد.

بدین ترتیب چلسی در صورت گذشتن از سد بنفیکا، برای صعود به مرحله فینال ممکن است با بارسلونا قدرت برتر چند سال اخیر اروپا روبرو شود که یادآور نیمه نهایی رقابت‌های سال ۲۰۰۹ است که در نهایت بارسلونا با گل دقیقه نود اینی یستا در استمفورد بریج صعود کرد؛ در مسابقه ای جنجالی که چلسی اعتقاد داشت چهار پنالتی این تیم نادیده گرفته شد.

چلسی در مرحله قبل، بازی ۱-۳ باخته در خانه ناپل را جبران کرد و با پیروزی خیره‌کننده ۱-۴ ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی، تا حدودی اعتماد به نفس را به این تیم بحران زده باز گردانده شد.

چلسی از زمان اخراج آندره ویلاش بواش و گماردن روبرتو دی ماتیو به عنوان سرمربی موقت این تیم تا پایان فصل، سه برد پیاپی در جام حذفی، لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا بدست آورده است.

اما این تیم هنوز با سه امتیاز کمتر نسبت به آرسنال در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد و در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده قرار دارد.





:: برچسب‌ها: ایتالیا , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: